လမ်းညွှန် · 2026-08-16 အခြေအနေအရ
ကိုရီးယားမှ ထွက်ခွာချိန် NPS တစ်လုံးတည်းပြန်အမ်းငွေ: မည်သူရနိုင်ပြီး မည်မျှရမည်နည်း
ကိုရီးယားမှ အပြီးတိုင် ထွက်ခွာမည့် နိုင်ငံခြားသားသည် အမျိုးသားပင်စင် (국민연금) သို့ ထည့်ဝင်ခဲ့သမျှ အားလုံးကို 반환일시금 (တစ်လုံးတည်း ပြန်အမ်းငွေ) အဖြစ် ပြန်လည်တောင်းဆိုနိုင်ပါသည်။ လစာမှ ဖြတ်တောက်ခဲ့သော အလုပ်သမားတစ်ဝက်သာမက အလုပ်ရှင်က ထည့်ဝင်ခဲ့သော တစ်ဝက်ပါ ပါဝင်သည် (국민연금법 §77 အရ)။ ထည့်ဝင်နှုန်းမှာ 2025 အထိ လများအတွက် စံလစဉ်ဝင်ငွေ (기준소득월액) ၏ 9% ဖြစ်ပြီး 2026 ဇန်နဝါရီမှစ၍ 9.5% ဖြစ်ကာ၊ 2025 ပင်စင်ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုအရ နှစ်စဉ် 0.5%p စီ တိုးမြှင့်၍ 2033 တွင် 13% အထိ ရောက်ရှိမည်ဖြစ်သည် (NPS)။ ပြန်အမ်းငွေတွင် 3 နှစ်သက်တမ်း စာရင်းသေအပ်ငွေ အတိုးနှုန်း (2026 အတွက် 2.2%၊ NPS ကြေညာချက်) ဖြင့် အတိုးထည့်တွက်ပေးသည်။ သို့သော် လူတိုင်း အကျုံးမဝင်ပါ။ ဗီဇာအဆင့်အတန်း (E-9၊ H-2 နှင့် ယခင် E-8 연수취업၊ နိုင်ငံသားမရွေး) ကြောင့်ဖြစ်စေ၊ လျှောက်ထားသူ၏ နိုင်ငံသည် NPS စာရင်းရှိ လူမှုဖူလုံရေးသဘောတူညီချက် 24 နိုင်ငံ သို့မဟုတ် အပြန်အလှန်မူ 26 နိုင်ငံ စာရင်းတွင် ပါဝင်ခြင်းကြောင့်ဖြစ်စေ ရရှိသည် (NPS စာရင်း၊ 2026-05 အခြေအနေ)။ တောင်းဆိုမှုကို ထွက်ခွာမည့်ရက် မတိုင်မီ 1 လအတွင်း လေယာဉ်လက်မှတ်နှင့်အတူ မည်သည့် NPS ရုံးခွဲတွင်မဆို တင်သွင်းရသည်။ 2007-08-29 မှစ၍ ထွက်ခွာမှုကို အတည်ပြုပြီးမှသာ ငွေထုတ်ပေးပြီး၊ အင်ချွန်လေဆိပ်တွင် ထွက်ခွာသည့်နေ့ပင် ငွေသားထုတ်ယူနိုင်သော ရွေးချယ်ခွင့်လည်း ရှိပါသည်။ ဤအခွင့်အရေးသည် ဖြစ်ပေါ်ပြီးနောက် 5 နှစ်အကြာတွင် ပျက်ပြယ်သည်။
မည်သူ အကျုံးဝင်သနည်း (국민연금법 §126–127)
NPS နိုင်ငံခြားသားအကျိုးခံစားခွင့် စာမျက်နှာအရ လမ်းကြောင်း 3 ခု ရှိသည်:
- ဗီဇာအဆင့်အတန်းဖြင့်၊ နိုင်ငံသားမရွေး: E-8 (연수취업)၊ E-9 (ကျွမ်းကျင်မှုမလိုသော အလုပ်အကိုင်) သို့မဟုတ် H-2 (အလုပ်လုပ်ရင်းလည်ပတ်ခွင့်) ကိုင်ဆောင်စဉ် ပင်စင်စနစ်တွင် ပါဝင်ခဲ့သူ။ ပုံမှန် EPS အလုပ်သမားသည် ဤအထဲတွင် အကျုံးဝင်သည်။ သတိပြုရန်: 2019-12-24 တွင် စတင်သတ်မှတ်ခဲ့သော လက်ရှိ E-8 ရာသီအလိုက်အလုပ်သမား အဆင့်အတန်းသည် အကျုံးမဝင်ကြောင်း အတိအလင်း ဖော်ပြထားသည်။ ဖျက်သိမ်းပြီးဖြစ်သော 연수취업 E-8 သာ အကျုံးဝင်သည်။
- လူမှုဖူလုံရေးသဘောတူညီချက် (사회보장협정) 24 နိုင်ငံ: အမေရိကန်၊ ဂျာမနီ၊ ပြင်သစ်၊ ဘယ်လ်ဂျီယမ်၊ သြစတြီးယား၊ ဆွစ်ဇာလန်၊ သြစတြေးလျ၊ ကနေဒါ၊ ပိုလန်၊ ချက်သမ္မတနိုင်ငံ၊ ဟန်ဂေရီ၊ ဆလိုဗက်ကီးယား၊ ရိုမေးနီးယား၊ ဘူလ်ဂေးရီးယား၊ ဆလိုဗီးနီးယား၊ ခရိုအေးရှား၊ လူဇင်ဘတ်၊ အိန္ဒိယ၊ တူရကီ (Türkiye)၊ ဘရာဇီး၊ ပီရူး၊ ဥရုဂွေး၊ အာဂျင်တီးနားနှင့် ဖိလစ်ပိုင် အပါအဝင်။
- အပြန်အလှန်မူ (상호주의) 26 နိုင်ငံ: ကိုရီးယားနိုင်ငံသားများကို အလားတူအခြေအနေတွင် ပြန်အမ်းပေးသော ဥပဒေရှိသည့် နိုင်ငံများဖြစ်ပြီး ထိုင်း၊ အင်ဒိုနီးရှား၊ မလေးရှား၊ သီရိလင်္ကာ၊ လာအို၊ ကမ္ဘောဒီးယား၊ ဘူတန်၊ ကာဇက်စတန်၊ ဟောင်ကောင်၊ ဂါနာ၊ ကင်ညာ၊ ဆူဒန်၊ ယူဂန်ဒါ၊ တူနီးရှား၊ ကင်မရွန်း၊ ဇင်ဘာဘွေ၊ အယ်လ်ဆာဗေးဒိုး၊ ကိုလံဘီယာ၊ ထရီနီဒက်နှင့် တိုဘက်ဂို၊ ဘလိဇ်၊ ဂရီနေဒါ၊ ဂျော်ဒန်၊ စိန့်ဗင်းဆင့်၊ ဗာနူအာတူ၊ ဘာမြူဒါနှင့် ဆော်လမွန်ကျွန်းစုများ အပါအဝင်။ အချို့နိုင်ငံများတွင် ပြန်အမ်းငွေရရှိရန် အနည်းဆုံး ထည့်ဝင်ကာလ 6 လ သို့မဟုတ် 1 နှစ် လိုအပ်သည် (NPS ဇယားက 1 / 8 / 17 ဟု ခွဲထားသည်။ အားမကိုးမီ မိမိနိုင်ငံ၏ အခြေအနေကို NPS ဖုန်းလိုင်း 1355 ဖြင့် စစ်ဆေးပါ)။
တရုတ်နှင့် ဗီယက်နမ်သည် စာရင်းနှစ်ခုစလုံးတွင် မပါဝင်ပါ (2026-05 NPS ဇယား)။ ထို့ကြောင့် ထိုနိုင်ငံသားများသည် လမ်းကြောင်း 1 ဖြင့်သာ ပြန်အမ်းငွေရနိုင်သည်: ဗီယက်နမ်မှ E-9 စက်ရုံအလုပ်သမားသည် အကျုံးဝင်သော်လည်း ဗီယက်နမ် သို့မဟုတ် တရုတ် E-7 အင်ဂျင်နီယာမှာ အကျုံးမဝင်ဘဲ၊ ၎င်းတို့၏ ထည့်ဝင်ငွေများသည် အနာဂတ် သက်ကြီးရွယ်အိုပင်စင် သို့မဟုတ် သဘောတူညီချက်အခြေခံ ပေါင်းစည်းတွက်ချက်မှုအတွက် စနစ်အတွင်း ဆက်လက်ရှိနေမည်ဖြစ်သည်။
မြန်မာသည်လည်း ထိုစာရင်းနှစ်ခုစလုံးတွင် မပါဝင်ပါ။ သို့သော် EPS ဖြင့် လာရောက်သော မြန်မာအလုပ်သမားများသည် E-9 ဗီဇာအဆင့်အတန်းကြောင့် လမ်းကြောင်း 1 အရ အကျုံးဝင်ပြီးဖြစ်၍ စာချုပ်ပြီးဆုံး၍ ပြန်မည့်အခါ ပြန်အမ်းငွေကို တောင်းဆိုနိုင်သည်။ E-7 စသည့် အခြားဗီဇာဖြင့်သာ ပင်စင်ထည့်ဝင်ခဲ့သော မြန်မာနိုင်ငံသားမှာမူ အကျုံးမဝင်ပါ။
ထို့ကြောင့် ပုံမှန်ဖြစ်ရပ် 2 ခုအတွက် အနှစ်ချုပ်ရလျှင်: E-9 သည် အမြဲအကျုံးဝင်သည်။ E-7 သည် နိုင်ငံကူးလက်မှတ်နိုင်ငံက စာရင်းနှစ်ခုအနက် တစ်ခုတွင် ပါဝင်မှသာ အကျုံးဝင်သည် (ဥပမာ အိန္ဒိယ၊ ဖိလစ်ပိုင်၊ တူရကီ၊ ထိုင်း၊ အင်ဒိုနီးရှား = ရသည်။ ဗီယက်နမ်၊ တရုတ် = မရပါ)။
မည်မျှ ပြန်ရမည်နည်း
ထည့်ဝင်ခဲ့သမျှ အားလုံး၊ ထည့်ဝင်ငွေ၏ တစ်ဝက်နှစ်ခုစလုံး (2025 အထိ စံလစဉ်ဝင်ငွေ၏ 9%၊ 2026 တွင် 9.5%၊ 2033 တွင် 13% အထိ အဆင့်လိုက်တိုး) ကို ပြန်ရသည်။ ထို့အပြင် သက်ဆိုင်ရာ 3 နှစ်သက်တမ်း စာရင်းသေအပ်ငွေ အတိုးနှုန်း (2026 တွင် 2.2%။ နှုန်းကို ဘဏ်ပျမ်းမျှနှုန်းများမှ ဇန်နဝါရီလတိုင်း ပြန်လည်သတ်မှတ်သည်) ဖြင့် လအလိုက် တွက်ချက်သော အတိုးလည်း ပါဝင်သည်။ ပြန်အမ်းငွေကို မထုတ်ပေးမီ အငြိမ်းစားဝင်ငွေအဖြစ် အခွန်ဖြတ်တောက်သည် (အတည်မပြုရသေး: နိုင်ငံခြားထွက်ခွာ ပြန်အမ်းငွေများအပေါ် အတိအကျ အခွန်ဖြတ်တောက်တွက်ချက်နည်း)။
မည်သို့ မည်သည့်နေရာတွင် တောင်းဆိုမည်နည်း
- မထွက်ခွာမီ: နိုင်ငံတစ်ဝန်းရှိ မည်သည့် NPS ရုံးခွဲတွင်မဆို၊ ထွက်ခွာမည့်ရက် မတိုင်မီ 1 လအတွင်း လျှောက်ထားနိုင်သည်။ စာရွက်စာတမ်းများ: နိုင်ငံကူးလက်မှတ်၊ ARC၊ 1 လအတွင်း ထွက်ခွာမည်ဖြစ်ကြောင်း ဖော်ပြသော လေယာဉ်လက်မှတ်နှင့် ဘဏ်စာရင်းမိတ္တူ (ကိုရီးယား သို့မဟုတ် ပြည်ပ)။ ထွက်ခွာမှု အတည်ပြုပြီးမှ ငွေထုတ်ပေးသည်။
- လေဆိပ်ငွေသား ရွေးချယ်ခွင့်: ရုံးခွဲတွင် လျှောက်ထားစဉ် 공항지급 (လေဆိပ်ထုတ်ပေးမှု) ကို တောင်းဆိုပါ။ ထွက်ခွာသည့်နေ့တွင် NPS အင်ချွန်လေဆိပ်စင်တာ (T1 မြေညီထပ် (1F)၊ ထွက်ပေါက် 1 နှင့် 2 ကြား၊ ကောင်တာ 7 နှင့် 8၊ 09:00 မှ 18:00) သို့ အရင်သွားပြီး၊ လူဝင်မှုစစ်ဆေးရေး မတိုင်မီ/ပြီးနောက်ရှိ Woori Bank (우리은행) ကောင်တာများတွင် နိုင်ငံခြားငွေ (ငွေကြေး 16 မျိုး၊ KRW မရ) ထုတ်ယူနိုင်သည်။ စည်းကမ်းချက်များ: အလုပ်လုပ်ရက် ထွက်ခွာမှုသာ ရသည် (စနေ၊ တနင်္ဂနွေ၊ အားလပ်ရက်နှင့် ဒီဇင်ဘာလ နောက်ဆုံးလုပ်ငန်းရက် မရပါ)။ လေယာဉ်ထွက်ချိန်မှာ 10:30 မှ 24:00 (T1) သို့မဟုတ် 11:00 မှ 24:00 (T2) ဖြစ်ရမည်။ ထွက်ခွာမည့်ရက် မတိုင်မီတစ်ရက် နောက်ဆုံးထား၍ အလုပ်ရှင်က 퇴사신고 (အလုပ်ထွက်ကြောင်း အကြောင်းကြားချက်) ကို တင်ပြီးဖြစ်ရမည်။ အရန်ဘဏ်စာရင်းလည်း လိုအပ်ဆဲဖြစ်သည်။
- ထွက်ခွာပြီးနောက်: 5 နှစ် ကန့်သတ်ကာလအတွင်း NPS သို့ တိုက်ရိုက် စာတိုက်ဖြင့်ဖြစ်စေ၊ ကိုရီးယားရှိ ခန့်အပ်ထားသော ကိုယ်စားလှယ်မှတစ်ဆင့်ဖြစ်စေ ပြည်ပမှ တောင်းဆိုနိုင်သည်။ ပြည်ပဖုန်းလိုင်း: +82-63-713-6900။
ကိုရီးယားမှ ထွက်ခွာမီ စစ်ဆေးရန်စာရင်း
- အလုပ်ရှင်၏ 퇴사신고 တင်ပြီးဖြစ်ရမည် (မတင်ရသေးပါက လေဆိပ်ငွေထုတ်ပေးမှု မရနိုင်ပါ)။
- ARC ကို နောက်ဆုံးထွက်ခွာချိန်တွင် လူဝင်မှုကြီးကြပ်ရေးအရာရှိထံ ပြန်အပ်ရမည် (출입국관리법 §37။ ခွင့်ပြုကာလအတွင်း ပြန်ဝင်မည့် ယာယီထွက်ခွာမှုတွင် မလိုပါ)။
- နှစ်ကုန်အခွန်ရှင်းတမ်း ကို နောက်ဆုံးလစာပေးချေမှုနှင့်အတူ ဆောင်ရွက်ပြီးဖြစ်ရမည်။ /guides/year-end-tax-settlement-foreigners ကို ကြည့်ပါ။
- NHIS ကြွေးကျန်များ ရှင်းရမည်: မပေးဆောင်ရသေးသော ကျန်းမာရေးအာမခံကြေးများသည် လူဝင်မှုမှတ်တမ်းများတွင် ပေါ်လာသည်။ /guides/nhis-for-foreigners ကို ကြည့်ပါ။
- ဘဏ်စာရင်း ကို ပင်စင်ပြန်အမ်းငွေနှင့် အခွန်ပြန်အမ်းငွေ ဝင်သည်အထိ ဖွင့်ထားရမည်၊ သို့မဟုတ် ပြည်ပဘဏ်စာရင်းကို NPS တွင် မှတ်ပုံတင်ထားရမည်။ ဖုန်း၊ ရေမီးစသည့် အလိုအလျောက်ငွေဖြတ်စနစ်များကို အရင်ပိတ်ပါ။
- ဖုန်းလိုင်း ကို နောက်ဆုံးလိုအပ်သော ဘဏ်အတည်ပြုမှု ပြီးမှသာ ပိတ်ရန် သို့မဟုတ် ပြောင်းရန် (အတည်မပြုရသေး: အော်ပရေတာအလိုက် စာရင်းရှင်းလင်းမှုစည်းမျဉ်းများ)။
- E-9 သာ: 출국만기보험 (ထွက်ခွာချိန်ပြည့် အာမခံ။ 외국인고용법 §13 အရ အလုပ်ထွက်ကြေး အစားထိုးအစီအစဉ်) သည် NPS ပြန်အမ်းငွေနှင့် သီးခြားဖြစ်ပြီး ထွက်ခွာပြီး 14 ရက်အတွင်း ထုတ်ပေးရသည်။ အာမခံကုမ္ပဏီ/HRD Korea လမ်းကြောင်းမှတစ်ဆင့် တစ်ပြိုင်တည်း တောင်းဆိုပါ။